Litet akvarium - fisktips?

Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ojdå! jag som sökte så noga på Killi.......:o

Hmm, det lustiga är att jag söker på Killis och får upp densamma igen........ Fast söker man på Killi kommer det upp andra.......
 
Senast ändrad:
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Som den här snyggingen:

121.jpg
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ja, visst är den fin? Jag gillar utseendet på den där, får se om man kan läsa på lite nån gång
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ojdå! jag som sökte så noga på Killi.......:o

Hmm, det lustiga är att jag söker på Killis och får upp densamma igen........ Fast söker man på Killi kommer det upp andra.......


Ja, det räcker ju med att den som tog bilden trodde att det var en killi och skrev så, så kommer den upp varje gång. Det där är en liten trevlig östasiat som skulle passa bra i litet akvarium också.
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ja, den var attans snygg! Det finns så mycket jag vill ha nu när jag suttit och sökt runt......:d Hoppas jag får tag på en lokal snart!
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Cool! :love: riktigt läcker i färgen.
Suck, blev jättesugen på andra fiskar nu. Men har bara ett akvarium, var alldeles för snabb med att fylla det. Inte nån som vill ha fem korallplaty? :angel:
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Jag får inte ta hem fler fiskar nu.... sambon säger att det räcker med 4 kar och ca 80-90 individer i dem........ :D konstigt :angel: , annars hade jag gärna tagit dem, det låter fint med korallplaty!
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ja, de är väl fina, men hade jag varit nogrannare med att leta hade jag stoppat in annat i akvariet och dessutom köpt från privatperson. Köpte 10 i djuraffär i oktober och har endast 5 kvar. :crazy:
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

OJ, som mina stackars botior då, köpte 10 st, delade upp dem i 2 grupper i varsitt kar. I det ena dog 2 första natten, då de behagade simma in i utblåset på pumpen och strimlas till botiefileér.... de andra tre mår fint och växer så det syns!

I andra karet drabbades botiorna av vita prick, vi medicinerade, och de frisknade till, men var väldigt sega efter behandlingen. Flyttade dem till ett karantänkar, där de dog en efter en, utan att visa något annat än att ena dagen magra av kraftigt och nästa dag dö - hann inte ens försöka komma på vad som var fel......

Så just nu har de tre vi har kvar kostat 240 kr styck om man slår ut kostnaden per levande fisk.......:crazy:
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Botiefileér :rofl: vilken otur!
Mina första tre dog pga nitrit, så det får jag skylla mig själv för... hade för bråttom. Men de andra två blev helkonstiga. Helt desorienterade, var nära eller låg på botten och ville eller kunde inte simma. Tog hela tiden "stöd" i något, som dekorationerna eller växterna. Helskumt. Avlivade båda själv. Båda blev snabbt sjuka, men det tog ca 1 1/2 - 2 månader innan tvåan sjuknade in.
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ja, de är väl fina, men hade jag varit nogrannare med att leta hade jag stoppat in annat i akvariet och dessutom köpt från privatperson. Köpte 10 i djuraffär i oktober och har endast 5 kvar. :crazy:


Heh. Vet inte om man kan skylla det på djuraffären. Du har trots allt haft dem i ett kvartal nu.
Jag blir lite nyfiken. Menar du att det är djuraffärens fel att de dog, trots att du själv skriver att du har haft nitrit som är superskadligt?
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

KL

Dario dario-fisken var verkligen fin! Hurdana är de? Är de lätta att få tag i? Jag tror aldrig jag sett sådana förut. Och killi(s) har jag heller aldrig hört talas om, är de lätta att få tag i?

Jag blir verkligen sugen på att starta upp mitt akvarium igen, men det är som sagt så väldigt litet och det är lite synd...
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

:confused: Vart har jag skrivit att det är djuraffärens fel? Vad jag menade var att om man köper från privatperson har man oftast bättre koll på hur gamla de är, sjukdomshistoria, föräldrar, bakgrund osv. Köper man i djuraffär är det ju rena chansningen. Men nej, jag skyller inte på att det är pga djuraffären som de dött.
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Ok. Jag uppfattade det så. När det gäller de flesta djur håller jag med om att jag föredrar en seriös privatuppfödare/odlare, men på fiskfronten tror jag många gånger det kan vara mycket vunnet med en bra affär. Genomsnittsakvaristen kan tyvärr inte mycket om sjukdomar och dyl. Däremot får du säkert en korrekt ålder om det rör sig om yngel personen dragit upp själv.
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Jag tycker att det här med fisk och deras levnadsvillkor är oerhört spännande, och kanske att jag har blivit lite nördig :angel:. Just nu är min internettid uppdelad mellan Buke och en annan sida där jag lär mig om akvariekonsten :D

Kul att det finns fler hängvna akvarister här inne!

Vart hänger du (undrar om jag missat en sida)?

AG (=akvarieguiden=djurportalen)?
Där är jag rätt mycket!;)
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Zoopet heter den sidan jag hänger på, blev medlem i vintras, då jag tyckte att mina knapphändiga kunskaper behövde uppdateras! Men AG, det kanske kan vara intressant med, ska kolla den sidan!
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Dario dario, vart kommer den ifrån? Någon som vet?:angel:

Jättesöt fisk!
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Indien, västbengalen står som ursprung på den.

Ja,. den är verkligen jättefin, jag blir mer och mer såld på den ju mer jag ser den!
 
Sv: Litet akvarium - fisktips?

Dario dario-fisken var verkligen fin! Hurdana är de? Är de lätta att få tag i? Jag tror aldrig jag sett sådana förut. Och killi(s) har jag heller aldrig hört talas om, är de lätta att få tag i?

Puttar fram mina frågor igen.
Är det ingen som vet svaren på mina frågor? Eller kanske rentav har personliga erfarenheter av dario dario?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har hittat ett akvarium som skulle passa utmärkt på vår ena köksbänk. Måtten är 180x20x20 så det är lågt och långsmalt och skulle...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
393
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 824
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: Gramse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp