Zebraciklid yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia Gustafsson
    • April 2012
    • 36

    Zebraciklid yngel

    Hej, jag är ju nybörjare och har nu Zebraciklid yngel. Jag bara funderar om man med yngel kan säga som med kattungar o valpar att dom är klara att flytta hemifrån efter en viss tid?

    Mina är långt ifrån stora ännu, men jag tänkte bara om de finns nått ungefär när man kan förvänta sig att dom vuxit till sig...

    Tack.
    Mia - nybörjare med Juwel Vitt Lido 120 akvarium.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Man får hålla koll på föräldrarnas beteende, börjar de visa lektendenser, så är det hög tid att flytta ynglen, om inte karet är stort, med mycket gömställen. Föräldrarna ser, med rätta, de gamla ynglen som hot mot de nya, så har man otur försvinner båda kullarna. Men de butiker som tar in fisk i inbyte, brukar vilja att ynglen ska ha en viss storlek, så de går att sälja, kanske 4-5 cm för en ciklid i zebrans storlek.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mia Gustafsson
      • April 2012
      • 36

      #3
      Tack för ditt svar. Jag har "över möblerat" karet som mina 2 zebraciklider går i tillsammans med 2 malar. Det är bara 120 liter, men då bor dom nästan helt själva där...
      Jag har byggt fullt på botten med stenar, grottor och liknande samt massa växter. Så som jag ser det finns de många ställen att gömma sig på, ibland känns de som jag knappt själv ser in i karet för att de är så fullt...

      Dom är kläckta ca 14 Januari, det var då jag upptäckte yngel i grottan på morgonen.
      Så här stora är dom idag, alltså inte alls speciellt stora...
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4628.jpg
Visningar: 2
Storlek: 212,6 KB
ID: 2145906
      Mia - nybörjare med Juwel Vitt Lido 120 akvarium.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ja, de var ju inte så stora än Dröjer nog nå´n månad eller så tills de är stora nog att byta in till en butik.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mia Gustafsson
          • April 2012
          • 36

          #5
          De är roligt att titta på dom o se hur dom utvecklas. Jag har ju än så länge inte haft så stort bortfall eftersom de inte finns några större hot i det karet dom går....
          Mia - nybörjare med Juwel Vitt Lido 120 akvarium.

          Kommentar

          Arbetssätt...